Najaarscompetitie senioren kampioenen 2024

De najaarscompetitie voor de senioren nadert zijn einde. De meeste teams zijn al klaar maar sommigen moeten hun laatste wedstrijden nog spelen.

Heren 17+ Zaterdag ‘De Geeren 1’ is kampioen geworden door al hun ontmoetingen winnend af te sluiten. Tot en met de laatste speeldag was het spannend, maar het kampioenschap is binnen. Gefeliciteerd Edwin, Christiaan, Jimmy, Tom, Eric en Yannick.

De dames van de dubbelcompetitie op donderdagavond hebben de najaarscompetitie als kampioen afgesloten met maar liefst 18 (van de 20) gewonnen wedstrijden. Gefeliciteerd Lisette, Anita, Mariska, Jolijn, Linda, Eline, Simone en Joyce.

Ook Dames Dubbel 35+ Vrijdag Avond ‘De Geeren 3’ is kampioen geworden en dat terwijl de dames voor het eerst in deze samenstelling op de vrijdagavond speelden. Gefeliciteerd Rens, Jose, Sarah, Ike en José, Daphne en Deanne.

Vrijdagavond 18 oktober speelt Dames Dubbel 35+ Vrijdag Avond ‘De Geeren 2’ om het kampioenschap bij TV Nieuwland. Tot nu toe hebben ze al hun speeldagen gewonnen en dus een grote kans op het kampioenschap.

Dames Dubbel 35+ Vrijdag Avond ‘De Geeren 4’ en Gemengd 17+ Zaterdag ‘De Geeren 1’ zijn ook nog in de race, al moet voor hen wel alles wel meezitten om kampioen te kunnen worden.

Laddercompetitie kampioen 2024

De laddercompetitie 2024 is beëindigd en we kunnen terugkijken op een geslaagd ladderseizoen. Na 14 mooie speelrondes waarin totaal 231 wedstrijden gespeeld zijn door 58 spelers, hebben de 4 hoogst geëindigde spelers via een play-off op 15 oktober gestreden om de titel.

In twee spannende kruisfinales sloegen Steffan Verlaan en Martijn Engelsman zich naar de finale. Daarin bleek dat Martijn in zijn halve finale tegen Tim Nieuwland het beste van zichzelf had gegeven; nog maar vroeg in de wedstrijd moest hij wegens een hardnekkige blessure noodgedwongen opgeven. Dat doet niets af aan de prestatie van Steffan, die daardoor niet alleen de laddercompetitie als nummer 1 afsloot maar nu ook de finaleronde op zijn naam kon schrijven. Een waardig opvolger van Peter van Hofwegen, van harte gefeliciteerd Steffan!

In een spannende strijd om plek 3 trok Tim de partij tegen Almer Veenstra naar zich toe.

Ladderdeelnemers opgelet!

Wil je komend seizoen ook weer meedoen in de laddercompetitie? Dan moet je je profiel in de ladder-app (ClubMatch) opnieuw koppelen aan btv De Geeren. Je krijgt dan begin van april automatisch weer bericht.
Heb je dit seizoen niet meegespeeld maar lijkt het je leuk om volgend seizoen ook geregeld een partijtje op je eigen niveau te spelen? Dan kun je je hier alvast inschrijven of download de app “ClubMatch” uit de App Store of Google Play.
Heb je een vraag of opmerking, dan kun je terecht bij Andor van Oosten (andorvanoosten@gmail.com).

Verslag Van Mossel Clubkampioenschappen 2024

De 1e week van september stond in het teken van de Van Mossel clubkampioenschappen bij btv De Geeren, een evenement dat dit jaar extra bijzonder was door de integratie van jeugd en senioren. Deze aanpak bood niet alleen een groter podium voor de jongere spelers, maar zorgde ook voor meer interactie tussen de verschillende leeftijdsgroepen.

De festiviteiten begonnen met een Ouder/Kind toernooi in het openingsweekend, dat een geslaagd startschot gaf voor de kampioenschappen. Na de sportieve strijd konden de deelnemers genieten van een feestelijke afsluiting met muziek en een barbecue. Deze combinatie van sport en gezelligheid stond ook dit jaar centraal, en de organisatie zorgde voor een levendige sfeer met diverse muzikale optredens. Onder andere de BGT Plus band, Paul van der Heiden, Caecilia en Iris, en DJ Bazzy brachten een scala aan muziekstijlen, die werden aangevuld met hapjes voor de aanwezigen.

Op de banen werd er fanatiek gestreden voor de overwinning. De spelers, zowel jeugd als senioren, namen deel aan poulewedstrijden, waarbij de beste spelers doorgingen naar de kruis- en/of finales. Ali’s Groente en Fruit verzorgde in het finaleweekend de nodige bananen, om de deelnemers van wat extra energie te voorzien. De diverse categorieën leverden dit jaar een aantal spannende en verrassende uitslagen op, wat de week nog boeiender maakte.

De Van Mossel clubkampioenschappen hebben wederom bewezen een hoogtepunt te zijn voor de leden van btv De Geeren, met een perfecte mix van competitie en gezelligheid.

De prijswinnaars in de verschillend categorieën zijn:

Senioren
HE A: Steffan Verlaan
HE B: Rogier Boon
HE C: Alexander Stolze

DE A: Sylvie Nieuwland-Willems
DE B: Ike Niezing

HD A: Maurice Beeke & Jeffrey van de Biezen
HD B: Louis Keijzer & Cor van Loon
HD C: Harry Huisman & John van Loon

DD winnaarspoule: Karin Molenaar-Arntz & Marja van Twillert
DD verliezerspoule: Ike Niezing & Jose Veldman

GD A: Tim Nieuwland & Sylvie Nieuwland-Willems
GD B: Olaf Pietersen & Martine Pietersen
GD C: Marco Kraaikamp & Kim Brink

Jeugd
JE geel: 1e Jesse van de Biezen, 2e Sven van de Biezen
ME geel: 1e Lotte van Doorn, 2e Joëlle van der Heiden

JE groen: 1e Morris van de Biezen, 2e Oscar Stolze
ME groen: 1e Annika Samplonius, 2e Sophie Ruighaver

Oranje: 1e Daan Beijn, 2e Sam Moens

Verslag 40+ toernooi (23 juli – 8 aug ’24)

De afsluiting van zes zonovergoten dagen 40+ tennis was weer heel gezellig.
Met alle nodige invallers waren er dit jaar 95 deelnemers, waarvan er 81 (sommigen met aanhang) van de slotmaaltijd genoten.

Bij de heren wonnen Berry Luikinga met zijn sterke team. Zij waren, mede door het sterke optreden van Rik van Savooyen, niet tegen te houden.
Bij de dames was het in de finale heel lang spannend, maar Imke Zaagman met haar gezellige meiden trokken uiteindelijk aan het langste eind.

De winnaars

Alle deelnemende tachtig plussers

De beschikbare prijzen werden niet gewonnen door als eerste te eindigen, maar kwamen uit de hoge hoed.
De sponsoren juwelier van Doorm, JUMBO supermarkt en natuurlijk Jan Joustra (haring) werden bedankt voor hun bijdrage.
Tot slot werd de toernooiorganisatie (Imke en John) namens alle deelnemers door Tanno Goedknegt bedankt.

Verslag MKW Moore op dubbel toernooi (22 t/m 30 juni ’24)

Moore MKW open dubbel tennis fantastisch verlopen

Van 22 t/m 30 juni is het Moore MKW open dubbel tennistoernooi gehouden onder zeer mooie weersomstandigheden. Ruim 200 wedstrijden zijn er gespeeld door bijna 240
deelnemers. Het tennispark van btv de Geeren werd voor aanvang van het toernooi traditiegetrouw “aangekleed” door de commissie, zodat het park nog meer gezelligheid
uitstraalt dan gewoonlijk. Iedere deelnemer heeft bij aanmelding bij de wedstrijdleiding een, door verschillende sponsoren, zeer goed gevulde goodiebag ontvangen.

Aangezien het toernooi onder het motto “heerlijk tennissen” was aangekondigd, werden de deelnemers en hun meegekomen fans dagelijks voorzien van lekkernijen die beschikbaar
werden gesteld door de Baarnse middenstand. Muffins en ijs in het eerste weekend en op maandag werd er op het terras van het racketcentrum een enorme pan paella
klaargemaakt. Gelukkig was er voldoende paella, want de laatste partij, die om 22:00u startte, duurde maar liefst 3 uur, zodat het publiek niet met een lege maag naar huis
ging. Dinsdag begon met weinig wedstrijden, omdat de deelnemers het EK voetbal van het Nederlands elftal niet wilde missen. Op deze Nederlandse avond werden poffertjes
uitgedeeld. Woensdag was het fantastisch warm weer en speelde België de EK wedstrijd. Een goede reden om die avond om te dopen tot Belgische avond en de deelnemers te
voorzien van originele Vlaamse frieten. Ook deze avond werden er weer veel sportieve 3-setters gespeeld waardoor nu maar liefst 4 wedstrijden tot over twaalven duurden. Na
afloop bleef het terras nog lang gevuld, omdat het warm en gezellig was. Donderdag was het tijd voor de laatste poulewedstrijden. Natuurlijk werd er gerekend door verschillende
koppels, want iedereen wilde eigenlijk door naar het afvalschema. Hierdoor werden de wedstrijden vaak nog spannender dan aan het begin van het toernooi. Ook dit keer
werden de magen van de aanwezigen gevuld, nu met heerlijke pitabroodjes met kipshoarma. Op vrijdag was er na afloop van de kwartfinales een feestavond met live
muziek van Marlies & Claudio gestart. Halverwege was er een verloting van verschillende fantastische prijzen, waaronder een fiets. Alleen de aanwezige deelnemers maakten kans
op de prijzen door middel van het inleveren van hun welkomstbrief, die als lot voor de loterij diende. Voor de deelnemers en hun meegebrachte publiek draaide de BBQ service
op volle toeren: saté, BBQ- en grillworst, voor ieder wat wils. Na de verloting kwam het feest pas goed los en werd er door de vermoeide tennissers volop gedanst. De halve
finales werden op zaterdag afgewerkt. Het weer was beter dan voorspeld, dus was het fantastisch tennisweer. Helaas werd er een wedstrijd gestaakt door een enkelblessure van
Paul van der Heiden, die ondersteund door zijn dubbelpartner en een tegenstander naar het terras werd gebracht. Op het terras kon iedereen genieten van de aardbeien met
slagroom en haring met uien en korenwijn. Uiteindelijk werden op zondag de finales in drie ronden gespeeld. Tijdens het wachten op de winnaar van de laatste partij werd het
publiek vermaakt met live muziek van het gelegenheidsduo Paul en René en werden de plankjes met smakelijke antipasti uitgedeeld. Bij de prijsuitreiking ontvingen de finalisten
naast hun gewonnen prijs ook een heerlijk glas prosecco, zodat het toernooi feestelijk werd afgesloten.

 

Terugblik klootschieten ’24

Een schitterende route door het Roosterbos was door de organisatie uitgezet, helaas gooide een enorme hoosbui roet in het eten. De ‘s ochtends nog zanderige paden waren veranderd in snelstromende beekjes, waardoor besloten werd uit te wijken naar het Baarnse Bos. Het rondje om de grote kom bleek voor sommigen al uitdagend genoeg en traditiegetrouw werd er ook wat afgelachen. Aan de rand van het bos werd nog een hapje en drankje genuttigd, waarna teruggelopen werd naar Phonosmash. Daar kwamen de grillplaten op tafel en werd nagepraat over de middag die ondanks een anders bedachte planning toch enorm geslaagd was!

Verslag WinterToss ’23-’24

Afgelopen winter werd elke 2e zondag van de maand een toss georganiseerd van 14:00 tot 16:00 op de binnenbanen van het racketcentrum. Gemiddeld deden er elke zondag 25 leden mee met deze toss. Voor slechts € 5,- kon men deelnemen aan de wedstrijden.

Er werd afgesloten met lekkere hapjes, aangeboden door SERG en klaargemaakt door Mariska Burgman. Het waren gezellige zondagen met leuke en vooral gezellige potjes tennis.

Met dank aan de huzzelaars!

Kampioenen najaarscompetitie 2023 senioren

De dames van Geeren 1 (damesdubbelteam op de vrijdagavond) zijn kampioen geworden in de najaarscompetitie. Al vele jaren vormen ze een hecht team, helaas miste het team dit seizoen hun sterspeelster. Maar dankbaar voor de inzet van verschillende enthousiaste invallers, hebben zij toch de kampioenstitel weten binnen te halen.
Terugkijkend op veel leuke spannende partijen, hebben zij dit seizoen gezamenlijk afgesloten. De gezelligheid met de tegenstanders na de wedstrijd zullen zij even moeten missen, maar gezamenlijk gaan ze weer volop in training voor het nieuwe seizoen. In het voorjaar zullen ze weer in hun vaste samenstelling de baan op gaan met veel plezier.

Ook het herendubbelteam op de vrijdagavond heeft de najaarscompetitie afgesloten met een kampioenschap. Ondanks jaren van bescheiden prestaties heeft het team nooit de droom opgegeven om ooit de competitie op de hoogste trede af te sluiten. We feliciteren Aaldert, Alexander, Andor, Arjan, Bart, Erik en John.

 

Ladderfinale 2023

Op 21 oktober hebben de 4 hoogstgeplaatste spelers van de laddercompetitie van afgelopen seizoen tegen elkaar gestreden om de eretitel Ladderkampioen 2023.
Peter van Hofwegen heeft de overwinning voor de neus van Tim Nieuwland weggekaapt. Wij feliciteren Peter van harte met het ladderkampioenschap! En ook complimenten aan Christo Stolze en Martijn Engelsman die zorgden voor superspannende halve finales!

 

 

Verslag clubkampioenschappen senioren 2023

Stralend weer, enthousiaste deelnemers, trouwe toeschouwers, sportieve en spannende wedstrijden, verrassende optredens tijdens de karaoke, dienbladen vol bier, live muziek, lekkere hapjes en oh zo veel gezelligheid tijdens de clubkampioenschappen voor de senioren. Wat hebben wij ontzettend genoten van deze gezellige week, die zonder jullie deelname en alle vrijwilligers die hebben meegedacht en meegeholpen niet mogelijk was geweest. Dank jullie wel daarvoor!

Alhoewel we nog volop nagenieten van deze geslaagde week (zie foto’s hier), kijken we stiekem ook al (voor)uit naar volgend jaar… Zien we je dan weer? 🙂
De toernooicommissie: Gigi, Louis, Patrick, Caecilia en Bas